Bästa nyåret på länge

Skall ta och berätta om nyåret som firades i fredags,
Det började med att jag for till Sofia och åt tortilla, sen 7 tiden blev vi skjutsade till Miekk martastugon.
Där vi dukade borden och ställde i ordning allt, och folket började komma och festen började,
vi sjöng snapsvisor, umgicks, lekte lekar, röstade fram "årets" och åt allt från knackkorv, pajer, sallader till kaka.
På tolvslaget samlades vi alla ute och skålade och sköt några raketer.
Fortsatte med lite lekar och sen dansade vi enda till klockan 7 då fötterna värkte. Jag, Jessi, Linus och André bestämde oss för att gå till Linus för att sova några timmar. Det blev ungefär en 45 minuters morgonpromenad hem i klackaskor, inget jag rekommenderar.

Vaknade upp efter några timmars sömn och mådde mindre bra, vi for iväg efter Jessi (som endå hade åkte hem sen) då vi hade fått hon uppsläpad från sängen for vi en sväng till abc och sen samlades vi några i Martastugon för att städa upp all skit, haha. Det var verkligen äckligt och såg ut som en svinstia där, men efter några timmar såg det bra ut igen.

For till mamma på kvällen och låg i soffan och käkade chips och dipp resten av kvällen tills jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0