:)

Nu skall jag faktist ta och skriva något annat än om min vardag.

Jag brukar ofta fundera på hur det skulle ha varit om jag skulle ha börjat i Korsholms gymnasium som jag skulle ha valt om jag inte skulle ha valt YA! Eller hur mitt liv skulle se ut just nu.
För det första skulle jag nog inte ha en lägenhet på Brändö, men jag skulle ha fått fortsätta gå i skola me många bla. från min högstadie klass och årskurs.
Men nu har jag snart gått ett skolår på yrkesakademin som har gått så snabbt, och jag ångrar verkligen inte att jag valde detta.
Det absolut bästa är att jag fått lära känna så himla många nya roliga å snälla människor, och lärt känna gamla bekanta mycket bättre, börja utbilda mig inom ett yrke som är intressant för mig, och fått en helt ny skola och en jättebra ny klass och även världens roligaste kombiklass, som jag absolut inte skulle byta ut nu mot någon annan klass.
Det är till och med roligt att åka till skolan!
Visst kan det vara jobbigt och stressigt och långa skoldagar men sånt hör väl till.
Men om man trivs så går det mycket lättare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0